Promocje Lidl

Lidl to niemiecka sieć przedsiębiorstw o zasięgu globalnym, której początki sięgają lat 30. XX wieku. Pierwsze sieci pod znanym dziś szyldem marki “Lidl” powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie marka ta prężnie się rozwija – w 30 krajach istnieje blisko 11 tysięcy sklepów Lidl, a łączna liczba osób zatrudnionych wynosi ponad 315 tysięcy. W samej Polsce znajduje się około 700 sklepów tej sieci.


Ideą przewodnią sieci Lidl jest hasło “Więcej na radość z życia” stawiającą na szybkie i bezproblemowe zakupy w trosce o to, by klienci mogli zaoszczędzić jak najwięcej z ich cennego czasu – każdy dział jest odpowiednio oznakowany a produkty właściwie wyeksponowane, a także pieniędzy, gdyż marka dba o to, by ich wysokiej jakości asortyment był także w przystępnej cenie. Lidl polska podkreśla swoją współpracę z rodzimymi, polskimi firmami, a ich produkty stanowią większość oferty sklepu. Niewątpliwie ciekawym urozmaiceniem oferty sprzedażowej jest organizowanie tematycznych tygodni, kiedy to w sklepie natknąć się można na produkty z m.in. kuchni francuskiej, amerykańskiej, azjatyckiej. 


Lidl Polska angażuje się także we wszelkie akcje charytatywne, jak i te, mające na celu ochronę środowiska. Firma Lidl utworzyła ośrodek szkoleniowy PROCACAO skierowany do rolników posiadających małe gospodarstwa na Wybrzeżu Kości Słoniowej, które to pokrywa około 40% światowego zapotrzebowania na kakao. Wszystko po to, by zaznajomić tamtejszych plantatorów z nowoczesnymi, a co najważniejsze – przyjaznymi środowisku – technikami uprawy kakao, które pozwolą im zwiększyć zbiory i zbudować rolnictwo przyjazne naturze.


Lidl ma własne gazetki promocyjne, które ukazują się kilka razy w tygodniu, by informować swoich klientów na bieżąco z aktualną ofertą promocyjną. Gazetki Lidla są dostępne zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej na stronie internetowej sieci. W poprzednich latach sieć prowadziła akcję promocyjną, w ramach której klienci mogli otrzymywać za swoje zakupy naklejki, które później można było wymieniać na książki, jak na przykład: Przepisy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy, za której wydanie odpowiadali. Obecnie naklejki można wymieniać na pluszaki – Lidlozaury.